Uratarinat

Arja Sarre – Markkinointipäällikkö

Arjalla on pitkä elintarvikealan kokemus ja tuntemus. Hän on ehtinyt uransa aikana olemaan monessa mukana ja työskentelemään muun muassa brand managerina, tuotepäällikkönä, kehityspäällikkönä ja yrittäjänä. Freshille matka kävi vuonna 2014. ”Fresh oli siinä vaiheessa, että tarvittiin Salaattimestari- ja lähiruokakonseptien tuoteryhmästrategioiden suunnitteluun ja toteutukseen sopiva henkilö.

Tänä päivänä Freshillä markkinointipäällikkönä Arja vastaa kuluttajapakattujen Hetki – brändillä myytävien tuotteiden tuoteryhmästrategioiden suunnittelusta ja toteutuksesta, valikoimahallinnasta ja markkinoinnista. Arjan aikana Freshillä liikevaihto on kaksinkertaistunut ja hän iloitsee siitä, että saa olla mukana kirjoittamassa tätä onnistumistarinaa. ”On mahtavaa tehdä töitä kasvavassa yrityksessä, jossa tämän hetken megatrendit ovat meidän puolellamme. Tämän lisäksi pääsemme tekemään merkittäviä asioita, sillä meillä Freshillä on osaavia kollegoita ja resursseja tehdä.”


 

”Ensin jotain makeaa, makean jälkeen jotain suolaista, suolaisen jälkeen monipuolista ja terveellistä ruokaa. Siinä sitä sitten onkin jo ähky ja haluaa jotain kevyempää”. Tällä Arja viittaa edellisiin työnantajiinsa eli Fazer makeisiin, Atriaan, Fazer Amicaan ja nyt tämän hetkiseen työnantajaansa Freshiin.

 

Markkinointipäällikön töitä Arja tekee pääasiassa Edsevöstä käsin, mutta työ on liikkuvaa. Asiakas on ykkönen ja yhteydenpito myös muihin sidosryhmiin ja yhteistyökumppaneihin on tiivistä.  Markkinointipäällikön työ vaatii tietynlaista luovuutta ja tulevaisuuteen katsomista. Arja kertookin, että ”parhaat ideat tai ratkaisut saattavat pulpahtaa mieleen, kun lopettaa niiden aktiivisen pohdiskelun. Se voi käydä yhtä hyvin lomamatkalla, tiskatessa tai hot joogassa.” Tätä Arja ei kuitenkaan koe rasitteeksi, sillä ystävien, perheen ja harrastusten avulla ajatukset saa irrotettua töistä ja vapaa-ajan aktiviteetit, erityisesti kiinnostus terveellisiin elämäntapoihin ja ruokakulttuuriin puolestaan ruokkivat inspiraatiota.

Yönsä Arja voi nukkua hyvin, sillä hänellä on hyvä tehdä töitä siellä, missä ihmisistä ja eettisyydestä huolehditaan. ”Freshillä arvot ovat kohdallaan ja ne näkyvät toiminnassa. Tämän lisäksi Freshin missio – Aina jotain uutta – aina jotain hyvää, toteutuu meillä monin eri tavoin: tuotteissa, yrityskulttuurissa sekä yleisenä hyvinvointina koko yrityksessä. Tässä perheyrityksessä vallitsee yhteisöllisyys, olemme kaikki yhtä perhettä eikä täällä ole kynnyksiä ihmisten välillä tai reviiriajattelua. Meillä huolehditaan yksinkertaisesti siitä, että kaveri pärjää vieressä.”, summaa Arja.

Uraansa Arja ei kuitenkaan puheidensa mukaan ole suunnitellut. Eteenpäin Arjaa on vienyt ennemminkin sydän ja rohkeus hypätä uusiin kuvioihin. ”Paljon oma urani ollut siitä kiinni uskonko yritykseen, sen tuotteisiin ja kivijalkaan, se mihin kaikki rakentuu – Jos nämä edellä mainitut asiat ovat kunnossa ja pystyn ne täysin allekirjoittamaan sekä tekemään töitä näiden asioiden puolesta, näkyy tämä omassa tekemisessä, työnjäljessä ja lopulta tuloksessa. Tämä on johtanut urakehitykseen, kasvuun ja on vienyt minua mielenkiintoisiin hommiin.”

Fresh on tänä päivänä sen verran iso talo jo, minkä vuoksi Arja uskoo, että töitä löytyy kaikenlaisille ihmisille. Oli motiivina sitten saada toimeentulo perheelleen tai uran rakentaminen, niin on Freshillä monipuoliset mahdollisuudet. ”Kasvavassa talossa mahdollisuuksia tarjoutuu heille, jotka haluavat mennä eteenpäin urallaan niin tuotannon kuin hallinnonkin puolella.”